• Background Image

    3 tips til at øge din EPC som oplevelsesaffiliate

    June 19, 2017
    af Simon

EPC er en forkortelse for earnings per click – hvad du i gennemsnit tjener pr. affiliateklik. Jo højere EPC, jo flere penge tjener du på dine besøgende. EPC er et nøgletal, der er værd at arbejde med – og det er uanset som du er affiliate for oplevelser eller barnevogne.

I dette indlæg får du tre tips til, hvordan du kan øge din EPC, så du kan tjene flere penge som oplevelsesaffiliate.

Har du ikke tid til at læse indlægget?

Hvis du af den ene eller anden grund ikke har tid til at læse indlægget, men gerne vil vide, hvordan du øger din EPC, så kan de tre tips koges ned til følgende:

Lav målrettet og inspirerende indhold, der klæder den besøgende bedst muligt på til at købe pågældende oplevelse.

Lav indhold på baggrund af specifikke søgefraser

 

Indhold på baggrund af mere specifikke søgefraser er en glimrende måde at øge EPC på. Fordelen ved denne metode er, at du øger sandsynligheden for at skabe en konvertering, da dit indhold er mere målrettet og alt andet lige vil hjælpe dine besøgende på en bedre og mere effektiv måde. Du vil altså få mere ud af hver enkelt affiliateklik.

Eksempler på sådanne søgefraser kunne være:

  • Spaophold i Sydsverige
  • Ballonflyvning Silkeborg
  • Gave til ham på 50 år
  • Oplevelser for børn i vinterferien

En anden fordel ved at fokusere på de mere specifikke søgefraser er, at konkurrencen i SERP alt andet lige er lavere. Vi oplever i hvert fald selv, at det bliver nemmere at erobre de gode placeringer. Denne strategi er især fordelagtig at bruge ved opstart af et helt nyt site, hvor det kan tage lang tid at erobre gode placeringer på de mest brugte søgeord.

Her på kontoret har vi stor succes med at bruge Storybase til at finde specifikke søgefraser med potentiale. Det tool kan du med fordel også bruge, hvis du gerne vil have nogle lukrative ideer til dit indhold.

Brug video

 

Hvis du har et site, der gør meget ud af at informere om de enkelte oplevelser (for eksempel gavelister), så kan du med fordel benytte dig af video. Vi ser det igen og igen: Oplevelser med en dertilhørende video sælger mere.

Ved at bruge video på dine sider kan du se frem til følgende:

  • Højere EPC fordi den besøgende får et bedre kendskab til oplevelsen
  • Længere sessionsvarighed fordi den besøgende ser videoen (det er noget Google kan lide)
  • Et mere indholdsrigt og komplet affiliatesite om oplevelser

Besvar ALLE læserens spørgsmål

 

Dette punkt hænger lidt sammen med det første i forhold til at lave indhold, der tager udgangspunkt i de mere specifikke søgefraser, men det gør det ikke mindre vigtigt.

Hvis du for eksempel har en affiliateside om faldskærmsudspring, så kan du vide dig sikker på, at dine besøgende har en masse spørgsmål om lige præcis det emne. Det kan for eksempel være følgende spørgsmål:

  • Hvor lang tids frit fald er der?
  • Hvor højt springer man fra?
  • Er det farligt?
  • Kan jeg få springet på video?
  • Hvad koster det?

Hvis din affiliateside ikke formår at besvare de vigtigste spørgsmål om oplevelsen, så kommer du til at kigge langt efter en fornuftig og høj EPC. Jo bedre du er til at klæde den besøgende på til at købe oplevelsen, jo højere en konverteringsrate vil du opnå – og derved en højere EPC.

Er du klar til at tjene flere penge?

Implementér ovenstående tiltag i dag og tjen flere penge i morgen!

0 Kommentarer

Skriv en kommentar

Leave a Reply