• Background Image

    Skab salg til DGDA med disse tre metoder

    August 10, 2016
    af DuGlemmerDetAldrig

Er du i tvivl om, hvordan du kan skabe salg til DuGlemmerDetAldrig.dks affiliateprogram? I så fald vil denne miniguide hjælpe dig godt på vej! Vi giver dig her tre forslag til salgsmetoder, der med fordel kan anvendes, hvis du ønsker at lave en god forretning ud af DGDA’s affiliateprogram – og gerne vil klare dig godt i vores konkurrence.

Content site

 

Skærmbillede 2016-08-09 kl. 10.19.11Første metode handler om at skabe et såkaldt ”content site”, som navnet antyder, er fyldt med godt indhold. Sådan en side bærer typisk præg af et overordnet emne – for eksempel:

  • Gaveideer
  • Oplevelser du skal prøve før du dør
  • Bryllupsguide
  • ”Drengerøvs”-magasin

Derudover består siden af en masse gode beskrivelser af gaveideer, oplevelser og lignende med henblik på at gøre de besøgende klar til at købe hos DuGlemmerDetAldrig.dk. I forhold til denne type affiliate-site er det oplagt at benytte video med henblik på at gøre siden mere troværdig og ikke mindst øge konverteringen.

Et godt eksempel på denne type affiliateside er vores eget oplevelsesmagasin – https://duglemmerdetaldrig.dk/magasin/.

Bliv DGDA-affiliatepartner på et eksisterende website

Du behøver bestemt ikke at starte et helt nyt affiliate-site fra bunden for at få succes med DGDA. Hvis du på nuværende tidspunkt har et spændende site som på den ene eller anden måde kan relateres til en eller flere af vores oplevelser, så er det bare med at komme i gang!

Det kan for eksempel være, at du har en hjemmeside om cykling. I den forbindelse ville det være yderst relevant at linke til følgende oplevelser:

Facebook Annoncering

 

En anden metode til at skabe salg til DGDA, den handler om Facebook Annoncering. Facebook giver dig gode muligheder for at “fange” kundeemner, der er klar til at købe en oplevelse via dit affiliate website. Den helt store fordel ved at bruge Facebook annoncering til at hente besøgende og kunder til dit website er, at du får virkningen med det samme. Derudover har du mulighed for at segmentere og få nogle meget spændende indsigter i profitable målgrupper.

Alternativet er at arbejde med SEO og forbedre dine rankings for at få besøgende, hvilket tager uhyre lang tid sammenlignet med Facebook annoncering. Ulempen ved “Facebook-metoden” er, at du skal have penge op ad lommen for at se resultater, hvorimod du med SEO nødvendigvis ikke behøver at betale noget som helst. Dog er de penge tjent hurtigt hjem igen, hvis du er god til at bruge Facebook annoncering.

Vi anbefaler at læse Halfdan Timms blueprint, hvis du vil i gang med Facebook annoncering.

E-bog

 

En tredje metode er e-bogen. I e-bogen kan du placere affiliatelinks, hvor det er relevant. For at få succes med denne metode handler det i høj grad om at finde et godt emne til bogen. Et emne/en titel kan for eksempel være: ”Sådan planlægger du det perfekte bryllup”.

I en e-bog om bryllupsplanlægning er det oplagt at lave et stort afsnit om gode gaveønsker. Afsnittet kan bestå af en masse beskrivelser, billeder og videoer af de mest populære gaveønsker for bryllupsparret – som du selvfølgelig finder på DuGlemmerDetAldrig.dk.

Tue Lindblad fra Onlinebijobber.dk har lavet en glimrende video, der forklarer dig step by step, hvordan du laver en e-bog. Brug den som inspiration!

Bonustip

Hvis din e-bog er tilpas god, kan du overveje at tage penge for den. Mange brudepar bliver en smule stressede over hele planlægningsfasen, hvorfor de med stor sandsynlighed er villig til at give et passende beløb for en bog, der kan afstresse og hjælpe dem lidt. På den måde kan du tjene penge på både salget af e-bogen og ikke mindst de affiliatelinks du har placeret i indholdet – og det er en win win situation.

Derudover burde det også være muligt at få nogle meget stærke links fra relevante blogs og hjemmesider, hvis din e-bog er god nok. E-bogen er uden tvivl en glimrende metode til at få succes med vores affiliateprogram.

0 Kommentarer

Skriv en kommentar

Leave a Reply